دلیل کندی و هنگی کارگزاری های بورس چیست؟

دلیل کندی و هنگی کارگزاری های بورس چیست؟
به این مطلب امتیاز بدهید:

 چرا سامانه های معاملاتی بورس هنگ می کند؟ دلیل کندی و هنگی کارگزاری های بورس چیست؟

کندی و هنگی کارگزاری های بورس سبب نارضایتی های شدید فعالان اقتصادی شده و آن ها را متحمل ضرر های سنگین کرده است. همانطور که می دانید. در انجام معاملات سهام های موجود در بازار بورس، زمان حرف اول را می زند و در صورتی که خرید سهمی حتی ثانیه ای به تعویق بیفتد، امکان به دست آوردن سود کم و یا حتی ضرر های سنگین وجود دارد. بنابراین امروزه بسیاری از کارگزاری ها در تلاش هستند تا برای جلب رضایت فعالان عرصه بورس، سرعت سامانه های معاملاتی خود را تقویت کنند. اما دلیل کندی و هنگی کارگزاری های بورس چیست؟

سفارش آنلاین سرور بورس در چند ثانیه…

 

نیاز افراد به نرم افزار های معاملاتی

پیش از آنکه به بیان دلیل کندی و هنگی کارگزاری های بورس بپردازیم، بهتر است در ابتدا با دلیل استفاده از افراد از نرم افزار های معاملاتی بورس بپردازیم. شاید برای شما سوال پیش آمده که چرا باید با استفاده از نرم افزار ها به خرید و فروش سهام پرداخت و چرا اینکار را به کارگزاری ها نسپاریم؟

دلیل کندی و هنگی کارگزاری های بورس چیست؟

در پاسخ باید بگوییم که کارگزاری ها با توجه به حجم انبوه مراجعه کننده ای که دارند، قادر به انجام معاملات برای همه نیستند و در برخی از موارد تنها به هنگام عرضه اولیه ها این کار را بنا به درخواست مشتری های خود انجام می دهند. از طرفی کار با نرم افزار معاملاتی سبب می شود که شما به راحتی به تحلیل تکنیکال سهام های معمولی در بورس بپردازید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود سهام های با سود دهی بالا را از سهام هایی با سود دهی کم تشخیص داده و سرمایه خود را افزایش دهید. بنابراین می توان گفت که استفاده از نرم افزار های معاملاتی بورس به خصوص نرم افزارهای رایگانی که توسط کارگزاری ها ارائه می شود، برای خرید و فروش سهام امری لازم و ضروری به شمار می رود.

 

دلیل کندی و هنگی کارگزاری های بورس

همانطور که می دانید امروزه به دلیل حمایت های همه جانبه دولت و نیز آزادسازی سهام های عدالت در بازار بورس، بسیاری از مردم کد بورسی گرفته و وارد بازار بورس شده اند. در چنین موقعیتی حجم وسیعی از مردم به یکباره وارد بازار بورس شده و به انجام معاملات پرداخته اند. اما هسته معاملاتی که در بازار بورس قرار گرفته برای این حجم از کاربر طراحی نشده است و قادر نیست تمام نیاز کاربران را برطرف سازد. این هسته باید به طور دائمی صفحه معاملاتی کاربران را به روز رسانی کرده و معاملات آنها را در زمان مقرر انجام دهند. بنابراین هجوم مردم و نیاز آن ها به انجام معاملات روزانه و نیز به روزرسانی صفحه معاملاتی، دلیل کندی و هنگی کارگزاری های بورس است. بنابراین به منظور رفع کندی و هنگی به وجود آمده در سامانه معاملاتی بورس، تنها راه چاره تغییر و یا تقویت هسته معاملاتی بورس خواهد بود.

 

اختلال در سه کارگزاری پرطرفدار در بورس

 

همانطور که می دانید، امروزه عمدتا مردم به سه کارگزاری پر طرفدار مفید، آگاه و فارابی مراجعه کرده و معاملات خود را تحت نظر این کارگزاری ها انجام می دهند. به این ترتیب عمدتا دلیل کندی و هنگی کارگزاری های بورس به این سه کارگزاری باز می گردد. اما از آنجا که اکثر فعالان عرصه بازار بورس این سه کارگزاری را به عنوان کارگزاری پشتیبان خود انتخاب کرده اند، وجود هر گونه اختلالی در سامانه معاملاتی را به کل کارگزاری ها و سازمان بورس نسبت می دهند. این در حالی است که اختلال و کندی در این سه کارگزاری به وقوع پیوسته و سایر کارگزاری های موجود در بازار، چنین مشکلی را ندارند. البته لازم به ذکر است که همچنان هسته معاملاتی ظرفیت این حجم از ورود افراد به بورس را نداشته و در هر صورت باید بهبود پیدا کند. اما این روند، در طولانی مدت امکان پذیر است. بنابراین اگر همچنان کندی و هنگی کارگزاری های بورسی، شما را کلافه می کند، بهتر است کارگزاری خود را به کارگزاری هایی که آمار مراجعه کننده کمتری دارند، تغییر دهید.

اختلال در سه کارگزاری دلیل کندی و هنگی کارگزاری های بورس
دلیل کندی و هنگی کارگزاری های بورس، عرضه اولیه ها است!

همانطور که میدانید دولت در چند ماه گذشته دولت به طور کامل از بازار بورس حمایت کرده و به شرکت هایی را که برای اولین بار میخواهند وارد بازار بورس شوند اجازه شرکت می دهد. به همین دلیل شرکت های زیادی متقاضی ورود به بازار بورس شده اند که سهام های آن ها تحت عنوان عرضه اولیه در این بازار به فروش می روند. اما چرا دلیل کندی و هنگی کارگزاری های بورس عرضه این سهم ها است؟

به طور کلی شرکت هایی که برای اولین بار سهام خود را در بازار بورس به فروش می رسانند، در ماه های اول بیش از سهام های دیگر سود دهی دارند. به همین دلیل در هنگام عرضه این سهام ها در بازار بورس، حجم وسیعی از سهام داران در صف خرید این سهام قرار می گیرند. همانطور که گفته سد، هسته معاملاتی برای چنین جمعیت وسیعی ظرفیت نداشته و عمدتا دچار کندی و هنگی می شود.

دلیل کندی و هنگی کارگزاری های بورس، عدم توجه به بخش فناوری اطلاعات است!

برخی از کارشناسان بر این باورند که علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، عدم توجه اکثر کارگزاری ها به بخش فناوری و اطلاعات، دلیل کندی و هنگی کارگزاری های بورس است. بسیاری از کارگزاری ها بر این باورند که بخش فناوری اطلاعات یک بخش عادی در کارگزاری است و وظیفه چندانی را بر عهده ندارد. اما این در حالی است که اکثر معاملات روزانه در بازار بورس عمدتا توسط این بخش به انجام میرسد و در واقع ناتوانی سخت افزاری و نرم افزاری در این بخش است که مشکلات متعددی را برای فعالان عرصه بورس به وجود آورده است. اما چرا اکثر کارگزاری های نسبت به این بخش بی تفاوت هستند؟

عدم توجه به بخش فناوری اطلاعات دلیل کندی و هنگی کارگزاری های بورس
دلیل این امر آن است که با توجه به افزایش قیمت دلار هزینه سخت افزاری و در نتیجه هزینه های مربوط به حوزه فناوری اطلاعات با افزایش چشمگیری روبرو شده است و به این ترتیب اکثر کارگزاری ها تمایلی به تقویت این بخش که در واقع مهمترین بخش سامانه معاملاتی به شمار می رود، ندارند. به همین دلیل عمدتا سامانه ها و نرم افزار های معاملاتی به کار گرفته شده در بورس، دائما دچار مشکل میشوند.

جهت سفارش آنلاین سرور مجازی بورس کلیلک کنید…

نگران نباشید!

کارشناسان سرور بورس، همیشه جهت مشاوره و آموزش در کنار شما هستند، در خرید سرور و یا انتخاب پلن دو دل هستید؟ وقتشه همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید! ☕

021-9100-2772

منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم...

پینگ تایم پایین

پینگ تایم پایین

تضمین پینگ تایم کمتر از یک میلی ثانیه در 99 درصد مواقع جهت ارسال درخواست به سرور های کارگزاری و بهره مندی از پهنای باند بالا در ارسال درخواست ها

زیر ساخت و سخت افزار قوی

زیر ساخت و سخت افزار قوی

سخت افزار قوی در کنار اینترنت فوق پر سرعت در شبکه با ثبات احتمال بروز مشکل در درخواست ها را به کمتر از 1 درصد خواهد رساند!

امن و مطمئن

امن و مطمئن

قابل اتصال از هر کجا و با موبایل، تبلت و لپ تاپ! البته تنها شما به سرور مجازی و یا اختصاصی تهیه شده دسترسی خواهید داشت.

پشتیبانی حرفه ای آنلاین

پشتیبانی حرفه ای آنلاین

کارشناسان سرور بورس به صورت تلفنی و یا سامانه تیکتینگ دلـســوزانـه آماده ارائه راهنمایی و رفع مشکلات کاربران خواهند بود.

محبوب ترین آموزش ها

گارانتی سرور بورس

گارانتی طلایی سرور بورس به شما

سرور بورس متعهد می شود که کلیه سرور های بورس ، دارای پینگ کمتر از 1 میلی ثانیه در 99 درصد مواقع و همچنین سرعت اینترنت بالا طبق توضیحات هر پلن باشند .
همچنین تضمین می گردد که در صورت وجود مشکلی از لحاظ سرعت اینترنت ، کل مبلغ پرداخت شده ی شما بازگشت داده خواهد شد .
چنانچه باز هم سوالی دارید حتما با ما تماس حاصل فرمایید...

021-9100-2772

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.